Kao dugogodišnji vrlo zadovoljni korisnici North kiteboarding opreme, jedva smo dočekali Novi North 2020 kite na testu. Ideja da ga voze i koriste legende poput Nick Jacobsena ili Jesse Richmana te da je sam kite North Orbit 2020 King of the Air 2020, bila je dovoljna za uzbuđenje.

Ovdje se moramo osvrnuti i na Duotone (tvrtka Boards and More) koja je „radila“ za North kiteve do 2019 g. kad su se dvije tvrtke razišle i od tada North Northsposrts group nastupa kao zasebna tvrtka sa svojim zasebnim proizvodima. Duotone je zadržao svoju liniju kiteva koje su radila do tad, a North je kreirao totalno novu liniju proizvoda koji su trenutno ozbiljna konkurencija na tržištu.

North je ujedno zaposlio poznatog Kite designera Pat Goodmana kao glavnog kite projektanta na novoj opremi. S obzirom na povijest rada u Cabrinhi i razvoju njihovih proizvoda dosta toga se očekivalo da bude slično i u novoj tvrtki North.

Na test smo dobili North Orbit 12m2 sasvim dovoljan kite za uvjete kakvi ljeti na maestralima vladaju na našim kite spotovima u Dalmaciji.

Kite je stigao u kompaktnoj i robusnoj torbi kakve skoro pa identične koriste u Cabrinhi.

Vidljiv je dobar kompaktan materijal, s ventilacijskim otvorima za bolje sušenje i provjetravanje opreme.

North Orbit Kite

Kite North Orbit

Kite North Orbit

S Northove stranice možemo vidjeti da je ovaj kite deklariran kao Freeride, big boost mašina odnosno kite za velike skokove gdje se i i dokazao ove godine na Redbull King of the Air 2020 natjecanju osvojivši vodeću poziciju.

Windrange za nekog vozača od cca 75 do 80kg je prema North specifikaciji:Kite Size Chart

Dolazi u 3 boje, crvena, žuta i zelena kakvog smo mi dobili.

Kite je isključivo 4 linije i neodoljivo oblikom podsjeća na Duotone Eva ili Rebela sa svojim high aspect designom.

Bar je vrlo jednostavan i nema dodatnih elemenata po sebi poput stoppera balla niti Y distributora; jednostavne linije i bojom kodirani konopi za što bolju vidljivost pri spajanju. Tu su vidni elementi utjecaja tehnologije koja se koristi i kod Cabrinhe i Duotona čime nam je korištenje samog bara olakšano u startu.

Pojačanja na kiteu i detalji su vrlo slični prijašnjim generacijama North Kiteva te sve vrlo odaje Deja Vu efekt  prepoznatljivosti. Zanimljivo da ulazni ventil je ujedno i izlazni i isti je onakav kakve Cabrinha koristi na svojim proizvodima. Kvaliteta konopa, pigtailova i samog materijala od kojeg je kite napravljen je nešto što smo već viđali koristeći prijašnje generacije North opreme. Dakle na visokom nivou.

North Kite Orbit 2020

Kite North Orbit

Nakon vrlo brzog napuhavanja kitea i jednostavnog i brzog spajanja opreme, kite je već bio u zraku.

Prvo što smo osjetili da je  baš  lagan na baru i vrlo okretan u zraku. Usporedba recimo sa DT Evom i Rebelom kakve smo navikli voziti nije bila ni blizu, a od Cabrinhe ni C. Dakle puno lakši kite na baru i debelo okretniji u zraku.

Vjetar je bio cca 15 čv i kite je bio dovoljan za vozača od kojih 90kg.

Odmah se osjetilo koliko je kite okretan u zrak i vrlo responsivan jer ne koristi tkzv. pullyse već direktne linije. Ono što nas je još više iznenadilo je njegovo orcanje u vjetar odnosno penjanje u vjetar.

Kut je jako velik i rekao bih da ide puno više od nekih kiteva koje smo do sad vozili. S obzirom na lakoću vožnje i dobru Orcu osim za twintip ovaj kite je i vrlo dobar za foilanje za nekoga tko koristi isti kite i za jedno i za drugo.

Skokovi su neka druga priča. Tu je vrlo sličan recimo jednom Rebelu, vrlo kontrolirani mekani i dosta visoki skokovi gdje je prava lakoća s njim raditi downloopove ili loopove općenito.Nije ni čudo da je jedini izbor za legendu Nick Jacobsena.

I u tim slučajevima kite dominira i u svakom momentu znate njegovu poziciju, a pritisak na baru je i dalje lagan (što za početnike nekad može predstavljati problem radi orijentacije).

Uglavnom rekli bi zbog navedenih karakteristika, ovaj kite ja namijenjen uglavnom za ekipu koja ima ili osrednji nivo vožnje ili napredni; drugim riječima za vozače koji znaju kakav kite hoće.

U svakom slučaju zanimljiv proizvod i očekivani kvalitet od Northa.

Veselimo se novim poboljšanim iteracijama ovog modela u budućnosti i zanima nas smjer u kojim će se tvrtka North razvijati.

Kiteboarding Split